جامعه مخاطب در رسانه های دیجیتال بسیار گسترده است و مزیت حضور در این رسانه ها، انتخاب هدفمند و بالا بردن نرخ بهره وری جذب مشتریان به همراه ابزاری برای اندازه گیری ضریب موفقیت فعالیت های تبلیغاتی می باشد.شرکت ها از خدمات بازاریابی دیجیتال برای ترفیع، ترویج محصولات ویا برند خود در بستر آنلاین و شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام، تلگرام و… استفاده می نمایند.زیرا استفاده از بازاریابی دیجیتال برای ایجاد آگاهی در بین جامعه مخاطبین و مشتریان بالقوه، می تواند هزینه های گزاف تبلیغات و بازاریابی سنتی را کاهش داده و به سادگی شما را با استفاده از ابزارهای آنلاین، در دسترس مشتریان قرار دهد.
۱. محتوا:
محتوا، هم برای مخاطب و هم برای موتورهای جستجو می بایستی مطلوب باشد؛ یعنی:
- چینش، نظم و مدیریت محتوا در سایت
- شناخت محتوا و برگه های سایت توسط موتورهای جستجو
- انتخاب بهینه کلمات کلیدی و شناسایی آن توسط موتورهای جستجو